3 fremragende ideer til mersalg

3 ideer til at øge dit salg

Disse ideer bør enhver virksomhed implementere


Kan du huske din første dag som virksomhedsejer? Du var sandsynligvis ligesom resten af os – temmelig glad og meget stolt af dig selv. Jo, da troede vi, at vi kunne erobre verden.
Efter et stykke tid er der travlt med at køre forretningen og erobre mere og mere marked, og det er svært at finde tid til andet … medmindre det er værd at lære et par tip fra nogle succesrige marketingfolk.

Her er 3 tips, der gælder for ethvert marked – uanset produkt eller service.

1. Lav et særtilbud

Et særtilbud er et specialtilbud. Normalt vil kunder ikke være i stand til at købe dette produkt eller en kombination af produkter, og når produkterne først er væk, er de væk.
Du behøver ikke at bestille en hel masse nye produkter for at sammensætte et specialtilbud. Bare brug det du har. Find nogle relaterede ting, og skab nogle produktgrupper. Gi’ en rabat på prisen, og dine kunder vil være glade for at få en god handel.

Når du tænker over det, har du solgt tre eller fire varer i stedet for en. Kombinationstilbud er en vinder for alle.

Lav et specialtilbud som hitter

2. Fokuser på de små kundegrupper

Nichemarkeder er overalt lige under din næse. Inden for den kundegruppe, som du har lige nu, er der dele af kunderne, som deler fælles træk. Tænk over det, og måske har du en gruppe, der taler spansk, en gruppe golfspillere osv.

Gennemgå disse typer af mennesker, og find frem til særlige behov og ønsker, som de alle har. Det giver dig mulighed for at tilpasse din markedsføring direkte til dem. Det er ikke svært at ændre dine aktuelle budskaber og kampagner, så de passer til et mere specifikt område. Du rammer måske plet eller bare lidt ved siden af, men der giver dig nogle nye muligheder for salg og kontakt.

3. Gå efter referencer

Mange folk med succes får deres kunder til at være referencekunder. Referencekunder hjælper dig med at sælge dine produkter og services.

Ofte behøver du ikke engang at bede kunderne om at henvise dig til andre, hvis de er tilfredse. Tilfredse kunder henviser naturligvis deres venner, familie og forretningsforbindelser, når de bliver behandlet godt.

God kvalitet og højt serviceniveau er de første skridt mod henvisninger og anbefalinger, men du kan nemt tage det et skridt videre. Mange undersøgelser viser, at enhver tilfreds kunde fortæller tre personer om dig, så hvorfor ikke hjælpe yderligere med en hilsen eller en rabat, en gave eller lignende.

Nogle sætter kundeundersøgelser i gang: Et par hurtige spørgsmål om, hvad kunden gør og kan lide/ikke kan lide ved dit produkt. Det kan være atter en måde an fortsætte din kontakt med kunderne og sikre, at du er på rette vej.

Relaterede indlæg

Er I klar til at vækste på det engelske marked?

Klar til vækst på et større marked?

Som dansk iværksætter og virksomhedsejer er England et meget vigtigt marked. Måske specielt nu, hvor England er i gang med Brexit. Læs hvorfor du bør ...