FAQ - vi guider dig til en god start i England

FAQ Engelsk selskab

Engelsk selskab

Hvorfor bør jeg etablere et selskab i UK?

Ved at etablere et selskab i England kan man undgå den større administrative byrde ved varesalg uden for EU. Efter Brexit-handelsaftalen er trådt i kraft 1. januar 2021 oplever en lang række danske virksomheder store forandringer og udfordringer. Mange engelske kunder forsvinder lige nu fra de europæiske forretninger og webshops eller nægter at modtage varer, de har bestilt, fordi de står over for en regning på helt op til 30 procent oven i købsprisen, når de skal have udleveret varen. Det skyldes moms, nye afgifter og told. Brexit efterlader samtidig mange SMV’er over for en stor administrativ byrde, når varer skal sendes til England, returneres eller ombyttes.

Hvor lang tid tager det at etablere et selskab i England?

Det tager 1-2 dage.

Skal et engelsk selskab momsregistreres?

Nej. Det er først, når omsætningen overstiger £ 85.000 årligt i England til engelske kunder. Har du kun omsætning uden for England, er det ikke nødvendigt

Vi er en dansk internet virksomhed, der har behov for momsregistrering i UK grundet salg via Amazon i UK. Vi vil også have et lager i UK. Kan I hjælpe med denne momsregistrering?

Absolut – det tager et par uger for registreringen at blive godkendt. Der er et mindre gebyr for dette.

Når jeg har et selskab i England og køber og sælger fysiske varer med virksomheder i EU, hvordan skal jeg håndtere moms og afgifter?

Hvis din engelske virksomhed køber og sælger varer mellem lande i EU, skal der ikke afregnes moms og afgifter i England. Hvis du fakturerer dine kunder i EU fra din virksomhed i England, skal du ikke tillægge moms.

Hvis du køber varer i et EU land, skal der ikke være moms på deres faktura. Hvis du derved “flytter” de fysiske varer mellem to virksomheder i EU, skal der ikke svares afgifter, med mindre det er specielle varer, der er underlagt forskellige afgifter i EU. Dette er gældende mellem virksomheder og ikke private personer.

Jeg sælger til UK kunder og eksporterer varer til England. Kan du registrere mit danske firma for moms?

Ja, det kan vi hjælpe med.

Kan CPIE Services modtage varer og andet på vegne at mit engelske selskab?

Ja, vi allerede har dette arrangement med nogle kunder, og vi kan også hjælpe dig.

Hvordan får jeg et EORI-nummer?

Det kan vi hjælpe dig med.

Kan jeg eje en engelsk virksomhed, når jeg er dansk og bor i Danmark?

Ja, der er intet problem at eje en engelsk virksomhed som dansker.

Kan jeg være direktør for en engelsk virksomhed, når jeg er dansk og bor i Danmark?

Ja, du kan være direktør for en engelsk virksomhed som dansker, der bor i Danmark.

Hvordan undgår jeg problemerne med, at mine danske kunder/leverandører ikke ønsker at foretage betalinger/overførsler til en udenlandsk bankkonto?

Løsningen er at bruge en betalingsplatform, såsom Paypal, Stripe osv., hvor kunderne kan betale med deres betalingskort. Betalingsplatformen er tilknyttet din erhvervskonto.

Hvis jeg har et engelsk selskab og bor i Danmark, skal jeg betale skat i Danmark?

Hvis du trækker løn fra dit engelske selskab til en dansk konto, skal du betale dansk personskat.

Kan jeg være anonym ejer af og direktør for et engelsk selskab?

Ja, vi tilbyder en stedfortræderservice med fuldmagt.

Kan mit danske ApS eje et engelsk selskab?

Ja.

Kan jeg som ejer låne penge i mit engelske selskab?

Ja. Du kan låne penge fra din virksomhed ved hjælp af et direktørlån. Ved udgangen af regnskabsåret skal restbeløbet tilbagebetales via dit udbytte.

Kan jeg trække rejser fra i mit engelske selskab?

Ja.

Hvis jeg har en online forretning i England, vil det så blive påvirket af Brexit?

Nej.

Hvad er de skattemæssige konsekvenser af at drive et engelsk Ltd fra Danmark?

Der betales virksomhedsskat i England – i øjeblikket 19%.

Hvilke oplysninger om mit engelsk selskab vil være tilgængelige for offentligheden?

Direktørens navn og ejerens navn er synlige hos Companies House.

Hvis jeg er direktør, skal jeg angive min hjemmeadresse?

Ja, det skal leveres til Companies House, men er ikke synligt for offentligheden.

Hvilken selskabsdokumentation modtager jeg, når jeg opretter et selskab i England?

Når selskabet er registreret modtager du en kopi af registreringscertifikat og vedtægter. Hvis du har brug for det fulde sæt dokumenter, kan disse sendes til dig via post eller e-mail. De fleste kunder foretrækker, at vi opbevarer dokumenterne.

Har jeg brug for en engelsk revisor til mit engelske selskab?

Ja. Vi introducerer dig til en af vores revisorer i England.

Hvad koster det at lave et selskab der skal eje nogle selskaber i Danmark?

Kontakt os via telefon eller e-mail, så sender vi dig et tilbud.

Kan jeg vælge et hvilket som helst navn til mit nye selskab?

Vi anbefaler, at du giver os 2-3 navneforslag, så vi kan tjekke, om de er tilgængelige til brug.

Hvad er fordelene ved at handle som Ltd i England?

1. Ingen kapitalkrav
Limited (Ltd) er en standard selskabsform. Der er intet krav om indskud af kapital fra up front. Det er blot op til dig som iværksætter at stille kapital i selskabet.

2. Ingen krav til momsregistrering
Du skal faktisk først betale moms, når du omsætter for mere end £ 85.000 (ca. 735.000 kroner). Hvis du sælger uden for England på et internationalt marked, skal du ikke afregne moms.

3. Fordelagtigt selskab
Du behøver ikke være direktør i selskabet. Du behøver kun at være registreret som reel ejer af det engelske selskab. Det er også et lovkrav i UK.

4. Selskabsskat
I øjeblikket er der 19%.

Hvordan får jeg en registreringsadresse i England?

Det leverer vi, når vi etablerer selskabet for dig.

Kan jeg danne et Ltd selskab og handle med et andet navn?

Du kan handle med et andet navn end dit registrerede navn. Dette er kendt som et ‘virksomhedsnavn’. Virksomhedsnavne må ikke bruge Limited / Ltd

Kan jeg danne et Ltd selskab og lade det være i dvale, indtil jeg ønsker at handle?

En virksomhed kan forblive i dvale på ubestemt tid, så længe den opfylder visse krav om årligt udfyldelse som Dormant (henlagt) selskab.

Jeg leder efter et selskab i England, der kan have aktivitet i Danmark og Sverige. Kan det lade sig gøre?

Intet problem. Vi kan etablere engelsk selskab, der ejer selskaber i Danmark og Sverige.

Betaler udenlandske virksomheder skat i England?

Nej. Det er kun engelske virksomheder, der betaler skat i England.

Hvordan er mulighederne for at oprette en bankkonto og et firma i udlandet? Jeg handler med kryptovaluta.

Ja, det kan vi bestemt hjælpe dig med. Det er dog ikke alle banker der accepterer kryptovaluta.

Skal jeg betale personlig skat i Danmark af mit selskab i England?

Nej. Du skal betale skat hvis du tager penge ud af dit selskab til dit private forbrug i Danmark.

Hvor tæt skal vi være på lanceringen, før vi sætter vores firma op?

Vi kan når som helst etablere selskabet, så det er forberedt, når du er klar til at starte.

Kan I kun lave selskaber i England?

Nej, vi opretter selskaber i flere jurisdiktioner.

Hvordan kan jeg styre min virksomhed, hvis jeg har en stedfortrædende direktør/aktionær?

Hvis din virksomhed har en stedfortrædende direktør/aktionær, får du en fuldmagt, der vil sikre, at du har fuld kontrol over din virksomhed.

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler fornyelsesgebyret?

Dit firma bliver nødt til at lukke, hvis fornyelsesgebyret ikke betales.

Vi sælger kun online digitale services og kun som abonnementer. Vi vil gerne sælge disse i UK, London - og vil derfor høre, om det er et lovkrav, at vi stifter et lokalt selskab for, at vi kan sælge vores digitale service i landet?

Der er ingen juridisk krav om at have et UK-selskab, når der sælges services. Men det kan være en fordel, da digitale ydelser bliver beskattet anderledes, end hvis det er fysiske produkter. Det er desuden muligt, at kunderne føler sig mere sikre og trygge, når de køber digitale ydelser fra et engelsk selskab frem for et dansk, da de så overholder de lokale handelsstandarder.

Er det muligt at købe et lokal telefonnummer igennem jer?

Ja, det er muligt. Prisen afhænger af antallet af forventede opkald hver måned. Du kan også overveje et engelsk Skype-telefonnummer, som er let at konfigurere.

Er det muligt at have en postadresse i London?

Ja, en Postal/Service Address i England er mulig. Du kan bruge vores adresse, hvis du ønsker det, eller der er mange muligheder i London. Alle tilbyder en basic service med videresendelse af breve.

Er det muligt, at vi kan fortsætte med at modtage vores omsætning på vores danske konto, efter vi har stiftet et UK-selskab?

Din danske bankkonto kan ikke bruges til din engelske virksomhed. Dog kan der selvfølgelig overføres midler fra den engelske bankkonto til en dansk konto.

Hvad er prisen på bogholderi og revisorservice.

UK-revisorgebyrer afhænger af, hvor mange bilag der er involveret. Den eneste måde at forklare det på er at forvente mellem 50-75 procent af det, det koster i Danmark.

Vi er tre ejere i vores danske selskab. Vi er i tvivl om, om vi skal eje vores nye UK-selskab via vores fælles selskab eller privat hver især?

Ejerne af det nye selskab kan enten være enkeltpersoner eller et selskab.

Hvis vi vælger en stedfortræder som direktør, er vedkommende så den, der er berettiget til at tegne i forhold til aftaler på vegne af virksomheden?

Korrekt. Han ville have myndighed til at underskrive alle relevante dokumenter. Det, vi tilbyder, er et legitimt selskab med stedfortræderservice, der leveres med en fuldmagt. Fuldmagten beviser, at du/I er den eneste, der har mulighed for at tage beslutninger og styre selskabet, som den reelle ejer.

Er det muligt, at vi selv kan indsætte en stedfortræder?

Ja, det er muligt. Vi opretter selskabet med instruktioner fra dig, og du fortæller os, hvem der bliver direktør, aktionær/ejer osv.

I fald at vi stifter et UK-selskab, har vi behov for en ejeraftale tilknyttet selskabet, er det noget, I kan hjælpe med?

Det er intet problem at lave en ejeraftale. Dog er det ejerne, der skal aftale, hvad der skal stå i den.  Hvis det er juridiske punkter, er det nok bedst at tage en advokat med på råd. Men er det mere personlige spørgsmål, er det jo jer selv, der er bedst til det. Vi får bare en kopi, og så er I i gang.

Hvad gør vi i tilfælde af, at vi ønsker at nedlægge selskabet? Hvordan fungerer denne proces? Og hvad skal vi være særligt opmærksomme på her?

Alle direktører og aktionærer skal være enige om at lukke et engelsk selskab. Så skal I betale al udestående gæld, informere medarbejdere og revisoren og betale al selskabsskat og andre skatteforpligtelser. Lukningen tager tre måneder.

FAQ bank i England

Bankkonto

Skal min virksomheds bankkonto være i England?

Du kan have en almindelig bank i England eller en online bank et andet sted.

Hvis selskabets bankkonto er uden for England, hvor bliver mit selskab beskattet?

Medmindre selskabet har registreret en filial i et land, hvor England har en dobbeltbeskatningsaftale, vil selskabet normalt blive beskattet i UK af sit internationale overskud.

Er det nødvendigt at rejse til England for at åbne en bankkonto for mit selskab?

Ikke nødvendigvis. Vi kan hjælpe dig med en online e-bank.

Jeg har brug for en engelsk bankkonto til et eksisterende engelsk selskab. Kan det lade sig gøre?

Intet problem. Vi har forskellige muligheder til dig.

Hvad der er behov for hvis jeg ønsker en engelsk bankkonto for min virksomhed?

At du er bosiddende i EU.

Kan du hjælpe mig med at åbne en bankkonto for mit danske ApS?

Ja, vi har forskellig muligheder, men ikke altid i dansk konto format. Der kan være nogle begrænsninger med NEM-ID, da de kun kan registrere danske konti hvis du skal modtage penge.

Kan jeg få en konto til Bitcoin?

Ja det er muligt

Hvad skal jeg levere for at lave en bankkonto?

En kopi af dit pas, kørekort, adressebevis osv. Kontakt os for en liste over, hvad der kræves.

Kan jeg tilføje en medejer/kollega/ansat til min konto?

Ja, det er muligt.

Hvis jeg har stedfortræder service, hvordan får jeg adgang til min bankkonto?

Vi laver ansøgningen i direktørens navn, og du får fuld adgang, når kontoen er åbnet.

Kan jeg få en udenlandsk erhvervskonto som dansk statsborger?

Ja, det er muligt.

Kan jeg oprette en anonym bankkonto?

Nej, det er ikke muligt. Alle banker skal vide, hvem der ejer kontoen.

Jeg har brug for en bankkonto til mit Dubai selskab - er det muligt?

Ja, vi har nogle løsninger afhængigt af din virksomheds opsætning.

Får jeg et betalingskort med min bankkonto?

De fleste banker tilbyder et betalingskort, men nogle af dem gør det ikke. Nogle banker tilbyder også et ‘pre-paid’ kort. Det afhænger af, hvilken bank der vælges.

Skal jeg besøge en bank for at åbne en bankkonto for min virksomhed?

Nogle engelske og Dubai banker kræver et besøg. Vi tilbyder online e-banker, hvor ansøgningen foregår udelukkende online.

FAQ revision i England

Regnskab

Har jeg brug for en virksomhedssekretær / company secretary?

Det er ikke længere et obligatorisk krav.

Hvilken slags regnskab og optegnelser skal et firma føre?

Alle virksomheder er ifølge loven forpligtet til at føre en fuldstændig oversigt over indtægter, udgifter, aktiver og passiver.

Hvornår skal jeg aflevere min virksomheds første regnskab?

Det første regnskab (Annual Accounts) indberettes 21 måneder efter selskabets stiftelse og årligt i de efterfølgende år.

Hvad er prisen på bogholder og revisorservice?

UK-revisor gebyrer er afhænger af, hvor meget arbejde der er involveret, men du skal forvente mellem 50-75% af det, det koster i Danmark

Skal der indsendes lønregnskab i England, hvis selskabet ikke har nogen ansatte i UK?

Nej.

Hvor ofte skal der indsendes momsregnskab, hvis mit selskab er momsregistreret i UK?

Typisk hver 3. måned.

Kan jeg få et lån fra en onlinebank som Revolut?

Nej.

Hvad skal en revisor bruges til, når der hverken er brug for at lave moms- eller lønregnskab?

Efter 12 måneders drift skal der leveres et Årsregnskab. Det skal gennemgås af en lokal registreret revisor og leveres til Companies House senest 9 måneder efter slutdatoen. Prisen ligger på mellem kr. 8.000 til 12.000, – årligt.

Hvad hvis der ikke er nogen aktivitet i min virksomhed?

Såfremt der ikke er aktivitet i selskabet, skal der leveres en nul-regnskab, “Dormant Accounts”.

FAQ Import/eksport

Import/eksport

Hvis et dansk selskab ønsker at importere til England, er det brug for en udskydningskonto?

Hvis de importerede produkter er uden told og uden moms, vil der ikke være behov for udskydningskonto (Dette er en form for mellemregningskonto. der skal registreres i virksomheden).

Hvis ja, hvorfor?

Hvis der skal betales afgifter og moms på varerne, frigiver HMRC ikke varerne, før told- og momsforpligtelsen er sikret. Det er normalt ved en udskydningskonto, der tilhører importøren eller hos en toldmægler.

Hvis nej, hvorfor?

Se svar på spørgsmål 1.

Har en dansk virksomhed brug for en udskudskonto, hvis de importerer varer til deres eget selskab/lager i England?

Så snart varer overføres fra et land til et andet land, skal der svares told og moms – uanset hvordan og hvorfor der flyttes varer.

Har et dansk selskab brug for en udskydningskonto, hvis de sender varer direkte til deres kunder/slutbrugere i England?

Det afhænger af aftalerne med kunderne/slutbrugerne i England.

Vil der være andre omkostninger?

Der kan være gebyr ved importen. Desuden kan der være andre omkostninger afhængigt af typen af produkter.

Hvis et dansk selskab har en filial registreret i England, er der så behov for en udskydningskonto, såfremt der importeres varer til eget selskab/lager i England?

Uanset typen af virksomhed, der modtager varer i England, kan der være afgiftspligt på varerne. Det danske selskab vil sandsynligvis skulle registrere moms i England.

Hvis et dansk selskab har en filial i England, skal der så etableres en udskydningskonto, når varer sendes direkte til kunder/slutbrugere i England?

Det afhænger af aftalerne med kunderne/slutbrugerene i England.

Hvis der er betalt afgifter på varer til England, der efterfølgende skal returnere, er det så muligt at få afgiften retur?

Medmindre varerne benyttes til videre forarbejdning i England, kan afgiften ikke tilbagebetales, såfremt varerne er blevet returneret til Danmark.

Er toldværdi baseret på den faktiske værdi af varerne eller den fakturerede værdi - dvs. at flytte varer til egen filial?

Hvis varerne importeres fra et beslægtet dansk selskab, gælder reglerne for transferpricing. Der er de seks værdiansættelsesregler, der skal anvendes ved import. Hvis én pris er betalt, vil denne værdi blive brugt?

1

Vil du vide mere?

Udfyld og vi kontakter dig indenfor 24 timer

Navn
icon-user
Telefonyour full name
icon-phone
Beskedskrives evt. her
0 /
Previous
Next