95% af nye virksomhedsejere mislykkes i deres online forretning. Se hvilke klassiske fejl de begår.
Har du åbnet en online forretning? Mange mennesker er interesseret i at være den næste bedste internetsensation, men de fleste af dem, som åbner en online forretning mislykkes inden for de første måneder. Ja, antallet er faktisk helt oppe på 95%.
De første måneder med din online forretning kan være meget frustrerende, og der vil blive begået fejl. Men der er altid en værdifuld lektion med enhver fejl, som du kan lære af.
Her er de 5 typiske fejl, som folk begår, når de åbner en online forretning.
1. Det er nemt at tjene penge
Mange som beslutter, at de vil starte en online forretning, tror, at alt, hvad de skal gøre, er at smide et websted op og vente på, at pengene kommer ind.
Folk tror fejlagtigt, at der er nemme penge at hente, hvis de hopper ind på onlinevognen.
Hvis det bare var så let … men det er det ikke. Der er MEGET arbejde og MEGET læring, der skal gøres, når man bygger en online forretning.
Hvis du starter en online forretning, bruger du timer efter timer hver dag for at sikre, at forretningen bliver vellykket. Du bliver nødt til at være meget dedikeret til virksomheden for, at den skal lykkes.
Der kan gå uger, måneder eller endda år, før du begynder at tjene penge. Sørg for, at du er klar til den slags engagement, inden du starter din virksomhed.
Det lyder skræmmende, ikke? Det vil være svært i begyndelsen, men når du først er startet, bliver det meget lettere.
Første lektion: Du har brug for UDHOLDENHED, når du starter din online forretning.
2. Online forretning uden passion
Den nemmeste start for en ny virksomhedsejer, når man springer ind i online forretning, er at tilslutte sig et eksisterende forretningsnetværk.
Der er selvfølgelig intet galt med det. Problemet er, at ting kan gå galt, hvis du tilmelder dig et eksisterende program, der ikke passer til dine planer eller forventninger.
Et eksempel på dette er, at du har oplevet at prøve at sælge et produkt, du ikke kan lide. Den eneste grund til, at du er villig til at sælge det, er, fordi du er interesseret i deres indtjeningsmuligheder. Men faktum er: Du kan ikke selv sælge et eneste produkt, fordi det ikke rigtigt er dig.
Inden du starter din online forretning, skal du stille dig selv dette spørgsmål: Hvad er jeg interesseret i?
Sørg for, at du vælger en virksomhed eller et produkt, som du brænder for. At gøre din virksomhed til en succes vil tage tid, udholdenhed, lidenskab og meget arbejde. Det handler om at vælge den rigtige forretning til dig, og når du finder den, skal du gøre det af hele dit hjerte.
Det vil hjælpe dig med at fortsætte, når tingene bliver hårde. Du kan ikke opbygge en succesrig forretning omkring noget, du ikke har lidenskab eller viden om.
Anden lektion: Du har brug for en PASSION, hvis du vil have succes i din virksomhed.
3. Ingen forretningsplaner og mål
Som ny virksomhedsejer vil du være meget begejstret for at starte din første online forretning. Men hvad hvis så pludselig finder ud af, at du ikke har en anelse om, hvad dit næste trin er, og så ender du med at spilde en masse tid.
Hvis du har taget en beslutning om at arbejde med en online forretning, så skal du starte med at have en klar forretningsplan og beskrive dine mål.
Med en online forretning er der en masse arbejde og detaljer at holde sig til og at skrive en tidsplan, hjælper dig med at holde din tid organiseret, så dit arbejde bliver færdigt. Hvis du ikke tager dig tid til at planlægge dit arbejde, begynder du at blive overvældet og måske endda stresset, og så er du mere tilbøjelig til at blive modløs og lyst til at give op.
Mange mennesker behandler deres online forretning som en hobby, og hvis du er en af dem, er det usandsynligt, at du får succes.
Tredje lektion: Du har brug for en solid PLAN, når du starter din online-forretning.
4. Du samarbejder med de forkerte
Når du starter din online forretning, er du nødt til at opbygge samarbejde med andre mennesker.
Sørg for at opbygge et netværk med andre mennesker, der starter eller bygger på en online forretning.
Det er måske ikke ansigt til ansigt, men du er muligvis nødt til at beskæftige dig med mennesker fra hele verden.
Behandl alle med respekt, og besvar alle spørgsmål på en rettidig og høflig måde. (Desværre bliver du også nødt til at håndtere uhøflige mennesker. Behandl disse mennesker med samme respekt. Vær fast, men høflig).
Invester altid tid i at lære nye mennesker at kende og forstå deres passion og motiver, før du samarbejder med dem. Nogle gange bliver du overrasket. Andre gange bliver du skuffet over mennesker, du troede, var de rigtige partnere.
Fjerde lektion: Du skal beskæftige dig med de rigtige MENNESKER, der kan hjælpe dig med at nå dine mål.
5. Du giver op ved lidt modgang
Hvorfor er min virksomhed mislykket? Her er et eksempel:
”Det skete kun tre måneder efter, at jeg startede min første online forretning. Min partner ringede til mig og han overvejede at afslutte vores online samarbejde. Han gennemgik en stressende tid, som vi alle gør og følte, at vores forretning bare ikke var det værd mere. ”
Hvis dette lyder velkendt for dig, så VELKOMMEN I KLUBBEN!
Vi er alle mennesker, og der er tidspunkter i livet, hvor hverdagens stress og jag bare tager fat. Når det sker, skal du ikke stoppe men gå et par trin tilbage.
Træk vejret. Vær opmærksom på, hvad der er årsagen til situationen. Det kan forsinke dig et stykke tid, men det er værdifuldt at fokusere og holde fast.
Den vigtigste lektion her er, at du har brug for en POSITIV energi for at forhindre dig i at mislykkes med din virksomhed.
Gør al din negative energi til positive ting, så bliver du selv en stærkere person og får en god forretning.
Hvis du kan lære noget af disse 5 fejl, begynder du at vokse med din virksomhed – vær ikke bange for at begå fejl, lær altid af dem!
Bare sørg for, at du har tjek på 5 ord, som er nævnt ovenfor:
- UDHOLDENHED
- PASSION
- PLAN
- MENNESKER
- POSITIV.
LÆS OGSÅ! 3 ideer til fremragende mersalg
LÆS OGSÅ! 10 gode råd til at lave den perfekte webbutik (Iværk & Vækst)