Glad iværksætter roser teamet bag Meridian Currency

CASE STORY med dansk iværksætter + 7 SKARPE TIL Josep Sim, Director og Partner, Meridian Currency (t.v. på billedet)

En valutakonto kan være en stor fordel for din virksomhed og spare dig for MANGE penge. CPIE Services har et tæt samarbejde med Meridian Currency i London. Det betyder, at du kan få en professionel B2B konto, som er optimal til valutaomsætning. Bankkontoen tilbydes til virksomheder i Danmark og EU-lande.

Valuta kontoen, som bl.a. benyttes af danske iværksættere, der har forretning i udlandet, er optimal til valutaomsætning, fordi du kan spare virksomheden for mange penge – lige fra det øjeblik du gennemfører transaktioner på tværs af landegrænser. Du får nemlig lavere valutakurser end i de traditionelle banker og kan handle med alle de valuta, du ønsker.

Vi har talt med den danske iværksætter Christian Illerup, der ejer Apely Ltd, om hans oplevelse med åbningen af den nye bankkonto.

Kontoen oprettes igennem CPIE Services på ganske få dage. Få mere info om valutakontoen nedenfor, hvor vi stiller 7 skarpe til Josep Sim, Director and partner, Meridian Currency.

CASE: ”Meridian Currency gør det meget nemmere at være iværksætter”

Christian Illerup, Apely Ltd.

“Fremragende service, super enkel og nem online konto med handler, betalinger, indbetalinger m.v. Perfekt til international forretning. Det har været en rigtig god oplevelse.”

Den danske iværksætter og SEO-ekspert Christian Illerup har etableret det nye selskab Apely Ltd, som skal håndtere kunder i England, Spanien, Danmark, Tyskland og andre lande. Her fortæller han om sin nye bankkonto hos Meridian Currency med plug-in til fakturasystemet FreeAgent.com.

1. Hvad er din oplevelse af at få etableret en valuta konto via Meridian Currency?

Det har været en helt igennem fantastisk oplevelse og fuldstændig ukompliceret at få oprettet selskab og en konto igennem CPIE Services. Efter min nye valuta konto hos Meridian Currency blev oprettet, har jeg fået en rigtig god introduktion til funktionaliteten og dens interface af Robert Wesson, der er Director og partner i Meridian Currency.

Robert Wesson og hans team har været utrolig gode at tale med. De ringer dig op, går hele systemet igennem, så du slet ikke er i tvivl om noget, og så tester de med det samme, at kontoen fungerer, som den skal. Det er såre enkelt. Er jeg i tvivl, kan jeg bare ringe og få en gennemgang mere.

Meridian Currency er meget tydelig omkring, hvor og hvornår de tjener penge, og når de ikke gør. Det er rigtig rart, at det er 100 procent gennemsigtigt for mig som kunde. Det sætter jeg stor pris på.

2. Hvad synes du om Meridian Currencys interface?

Super nemt interface i forhold til almindelig netbank, der ofte opleves som uoverskuelig. Der er få knapper, og så har du samtidig statistik på alt .

Meridian Currency har lavet et meget enkelt værktøj, som er dejlig nemt og overskueligt, og hvor du bare bliver glad som bruger. Der er ikke 117 funktioner, du skal forholde dig til. Den her handler om indbetalinger og udbetalinger. Det er skåret helt ind til benet med få menuer, og så er der transaktioner til mange forskellige valutakoder i verden. Jeg vælger selv, om jeg skal betale i Pund eller Euro osv.

Dashboard:


Valutatransaktion, eksempel:

 

Valutatransaktion, eksempel 2:


Opsummering og historik:

3. Hvad kræver Meridian Currency af dig, FØR du kan oprette en konto?

Jeg skulle udfylde et spørgeskema med en række spørgsmål til, hvad jeg omsætter om året, hvad jeg forventer at omsætte, min nationalitet osv.

Det er en sikkerhedsforanstaltning og handler selvfølgelig også om at afdække hvidvaskning og lignende, som for tiden fylder meget i medierne. Det er ret kontrolleret og giver en god sikkerhed for mig som kunde.

4. Hvad koster det at få en valutakonto hos Meridian Currency?

Det koster kun ca. 100 pund i oprettelse, og så får jeg en fast tilknyttet account manager, jeg kan kontakte hos Meridian Currency uden ekstra omkostninger.

Det eneste, Meridian Currency tjener penge på, er en 1:1 valutaomregning. De tager altså ikke noget for den personlige support. De har naturligt en stort interesse i at hjælpe alle kunderne godt i gang med at benytte kontoen. Jeg har kun fået rigtig god service – der bliver virkelig taget hånd om en.

5. Oplever du, at der er styr på sikkerheden?

Der er rigtig høj sikkerhed. Hver gang jeg skal logge ind på kontoen, får jeg en sms med en verifikationskode til min telefon. Det er i stedet for det nøglekortet fra NemID, som vi kender i Danmark. Det er ret sejt og gør bare det hele nemmere.

Skulle der være nogen, som vil logge ind på min konto uden jeg ved det, så får jeg en sms på min telefon. Det er en ny kode hver gang – en ret lang en – så sikkerheden er i top.

6. Du har også fået faktureringssystemet FreeAgent til Apely Ltd?

Ja Meridian Currency er ved at lave en integration til FreeAgent. Det er et online faktureringsmodul med +70.000 brugere, som du køber dig ind på, ligesom f.eks. Economics og Dinero i Danmark. Det er super fedt.

Se video som Christian Illerup har lavet om FreeAgent.

 

FreeAgent.com sikrer automation-flow for dine regninger

Du opretter dine kunder, og så sætter du et automation-flow op, som du kender fra MailChimp – det vil sige, hvis en regning ikke er betalt til tiden, så er der nogle flows på niveau 1, 2 og 3, som kører helt automatisk. Når en betaling går ind, er der også et automationsflow, som siger: ”Tusind tak for din betaling.”

Som virksomhed skal du ikke selv gøre noget. Systemet laver selv rykkerne og siger: ”Tak for betaling”, og du kan følge det hele. Det er genialt. Jeg har faktisk ikke set noget lignende før. Det kan virkelig hjælpe mange iværksætter, som ikke altid får de her ting gjort, fordi de knokler med at få leveret til deres kunder. Det er super fedt, fordi det hjælper os travle iværksætter med det helt centrale i en forretning.

 

De to partnere Joseph Sim og Robert Wesson, Meridian Currency i London.

Meridian Currency hjælper danske virksomheder, som har svært ved at åbne en engelsk bankkonto

De hjælper danske og europæiske virksomheder, som har svært ved at åbne en engelsk bankkonto, fordi kravene i dag er så høje i de traditionelle banker, at mange bliver afvist. Mød Joseph Sim, en af partnerne bag Meridian Currency. Med mere end 12 års erfaring hos nogle af de største valutavekslingsselskaber, startede Joseph Sim og  Robert Wesson Meridian Currency i London i 2016 – et koncept som IKKE er set før!

Kunne man revolutionere den måde, den finansielle sektor har gjort tingene i årevis? I 2016 valgte Joseph Sim og hans partner Robert Wesson at starte Meridian Currency. De var klar med et koncept, som havde en helt ny tilgang til valuta- og betalingsserviceindustrien.

Den nyeste it-teknologi inden for finans kombineret med et skarpt fokus på rådgivning af høj kvalitet gav et helt nyt tilbud til de mange kunder, som i dag ikke kan få en engelsk bankkonto. I dag hjælper Meridian Currency kunderne med tidsstyring og planlægning, samt levering af deres valutatransaktioner så effektivt og økonomisk som muligt.

1. Hvad er ideen bag Meridian Currency?

Vi har aldrig haft en mission om at opfinde den dybe tallerken. Vi har været inspireret til at sætte en ny servicestandard for valutaveksling og betalingsserviceindustrien ved – ganske enkelt – at udnytte vores omfattende erfaring til at promovere, hvad vi anser, som en god praksis og afvise, hvad vi anser som en dårlig praksis.

Det mål kunne vi opnå ved at blive partner med et stort FinTech-selskab og kombinere det med en personlige service. Det betyder, at vi kan tilbyde infrastrukturen, sikkerhed og en teknologi på lige fod med en stor udbyder, men samtidig holde fast i en god personlig service. Vi oplever, at det giver vores kunder det bedste af begge verdener.

Vi kunne se,  at et stigende antal internationale virksomheder, som ville ind på det engelske marked, havde store problemer med at åbne en erhvervskonto. Derfor var vores mission at løse den udfordring.

Vores unikke betalingsplatform leverer en løsning til netop det problem, fordi den giver virksomheder deres egen navngivne, elektroniske konto, med et unikt kontonummer/IBAN.

Det faciliterer en problemfri indgang til det engelske marked for danske, skandinaviske og europæiske virksomheder, som i stedet kan fokusere på, hvad de gør bedst og derved få succes i England.

2. Hvorfor har I valget at fokusere på en online platform?

Meridian Currencys online platform handler om at give selvstændighed til kunden. Vi oplever, at det er vigtigt, at kunden bliver tilbudt 100% gennemsigtighed, så de kan opnå totalt overblik og kontrol over handler, betalinger, modtagere, udskrifter og fakturering. Vi lever i en verden, hvor folk er på farten, så vores enkle, men fuldt udstyret system, gør, at kunder har styr på deres forretning, hvorend de befinder sig.

Selv om vi ikke har fysiske bankfilialer, er Meridian Currency dog ikke kun en internetbank. Vi opfordrer vores kunder til at bruge vores online platform, men vi ønsker også at give dem en personlig bankoplevelse. Hvis de ønsker at tale med os eller har brug for vores hjælp, kan de altid ringe eller e-maile deres rådgiver/account manager – f.eks. hvis de har spørgsmål om transaktioner eller har brug for hjælp, mens de er ud at rejse, fordi de ikke har adgang til internettet. Vi står altid klar til at hjælpe dem over telefonen.

3. Hvordan tjener I jeres penge?

Vi tjener vores penge på valutaveksling. Vi tilbyder konti og forventer generelt, at kunderne foretager valutatransaktioner.

Det vil f.eks. være naturlig, hvis de stifter et engelsk selskab, men kommer fra Danmark. Her vil de have behov for enten at sende danske kroner til England som bliver vekslet til Pund, og omvendt veksle Pund til danske kroner.

Der vil være behov for at lave valutatransaktioner frem og tilbage mellem hovedselskab og filialer i Danmark, så vel som andre transaktioner til og fra internationale leverandører og kunder.

Valutakursen, som vi tilbyder, er også langt bedre end valutakursen i traditionelle bankerne. Så selv om vi tjener penge på valutavekslingerne, så spare vores kunder også penge – en win-win!

Gør det nemt at foretage valutatransaktioner internationalt. Foto: Unsplash

4. Hvad er det I gør anderledes end andre? Hvad er I gode til?

Vi synes, at det vi kan tilbyde på mange måder skiller os ud fra andre. Vi sikrer teknologien, personlig service og er meget fleksible. Vi ligger ikke under for traditionelle systemer, som begrænser vores evner, som mange af de traditionelle banker og store konkurrenter gør. Vores personlige og imødekommende service giver vores kunder en personlig bankoplevelse uden omkostningerne.

5. Hvem er jeres kunder?

Vi hjælper kunder over hele verden. Så længe virksomheden er registreret i Europa, kan vi åbne en konto.

Det er ingen hemmelighed, at Danmark har været et rigtigt godt marked for os. Det har CPIE Services jo en del af fortjenesten af. Vi har generelt mange kunder fra Danmark og Skandinavien.

6. Hvor lang tid tager det at åbne en konto?

En erhvervskonto kan åbnes i løbet af 24 timer.

7. Er det muligt at trække kontanter ud af kontoen?

Nej. Vores kontoer er kun til bank-til-bank elektroniske overførelser. Men vi håber at tilbyde betalingskort i 2019.

Denne artikel er skrevet af journalist og kommunikationsrådgiver Mathilde Forstholm 

 

 

Relaterede indlæg