3 råd til at opnå dine forretningsmæssige mål

Opnå dine forretningsmæssige mål

Det er vanskeligt at nå dine forretningsmæssige mål, hvis du ikke har de rigtige materialer og/eller information, der hjælper din virksomhed med at nå den succes, den egentlig er i stand til. Få 3 gode råd, der kan hjælpe dig med at nå i mål den forretning, du altid har drømt om.

1. Find din niche

Du har helt sikkert allerede en særlig målgruppe, som du markedsfører dine produkter til. Og du leder sandsynligvis efter nye måder for at øge dit marked og din profit. Sandheden er, at du ikke behøver at finde et bredere publikum for at øge dit salg og indtjening.

Har du fx bemærket hvad de forskellige målgrupper, du henvender dig, har til fælles? Har du lagt mærke til, hvilke typer af produkter de typisk køber, og hvilke der er favoritter? Afdækker du det, så ved du, hvad du skal fokusere på.

Vær opmærksom på de individuelle præferencer i hver gruppe, og opdel din markedsføring i lignende segmenter eller nicher. Fokuser på gruppernes specifikke behov i den markedsføring, du benytter.

Annoncer, der generaliserer er slet ikke så effektive som specifikke og målrettede annoncer til en særlig målgruppe. Vi foretrækker jo selv at budskabet rammer rigtigt, når andre målretter annoncer mod os.

2. Få skabt et Unique Selling Point (USP)

Hvorfor skulle nogen købe af dig og ikke af din konkurrent?

Det er altid sundt at gå et skridt baglæns og tænke over, hvilke produkter og services man egentlig har i sin forretning. Nogle gange er det endda godt at genopfinde forretningen for at sikre, at produkterne er rigtige, og at dine budskaber sikrer dit salg. Husk at kunderne tiltrækkes af tilbud, der gavner dem.

Hvis du vil skille dig ud fra mængden, skal du definere et unikt salgsbudskab (Unique Selling Point), der klart understreger de fordele, dine kunder får ved at handle med dig. Hvis leveringstiden er en fordel, kan du fx slå på følgende: “Få gratis levering næste dag!” Her fortæller du kunderne, at de får en hurtig leverance samt rabat på forsendelsen. To klare fordele på samme tid.

Det er ikke nødvendigt at lave nye produkter og tjenester bare for at få opmærksomhed. Bare tillæg en særlig fordel til dem, du allerede har … måske er det ekstra god service eller hurtig leverance, der giver udslaget. De mest effektive er at fokusere på de fordele for kunden, som dine konkurrenter ikke giver.

Tilbyder du ekstra produkter til favorabel pris?

3. Tilbyd ekstra produkter og få større fortjeneste

Der er mange veje til at få kunderne til at købe flere af dine produkter og services. Desværre kan du også spilde din tid.

Faktisk er alt, hvad du skal gøre at kigge på din aktuelle forretning: Hver gang du sælger noget, skal du så tilbyde et ekstra produkt – eventuelt for en reduceret pris. Pludselig har du en væsentlig større indtjening.

Ved hvert salg skal du give et tilbud på en ekstra og relateret vare. Det produkt, du tilbyder, behøver ikke engang at være dit eget. Der findes et utal at mulige produkter, der kan benyttes, og som giver en ekstra fordel for dine kunder og giver ekstra indtjening til dig.

At få din virksomhed til at vokse behøver ikke at være en stressende og hektisk proces. Du skal blot implementere disse tre strategier, og så er det bare derudad.

Relaterede indlæg

Er I klar til at vækste på det engelske marked?

Klar til vækst på et større marked?

Som dansk iværksætter og virksomhedsejer er England et meget vigtigt marked. Måske specielt nu, hvor England er i gang med Brexit. Læs hvorfor du bør ...