Strategiworkshop om markedsentré i USA

Skræddersyet strategiworkshop med USA-ekspert og rådgiver Sofie Rud

Book en af Danmarks skarpeste USA-eksperter og rådgivere Sofie Rud. Med denne workshop får I en skræddersyet indflyvning til, hvad I som dansk virksomhed som minimum skal have styr på, inden I kaster jer ud i en eksportdrøm om det amerikanske marked. 

Få en blid indflyvning til Danmarks største eksportmarked. Sofie Rud er en af Danmarks fremmeste eksperter og rådgivere for virksomheder, der drømmer om eksport til USA. Hun har stor indsigt i det amerikanske marked og de udfordringer, som danske virksomheder møder.

Med en baggrund som selvstændig rådgiver og konsulent i New York, hjælper Sofie Rud danske virksomheder godt fra start i USA. Sofie Rud er et kendt ansigt som kommentator på TV 2. Hun er tidl. korrespondent for Børsen i USA og stifter af vidensdelingsplatformen USMarketConnect. Hun har desuden fulgt den amerikanske børsmægler-certificering i New York.

Workshop med ‘Deep dive’ på væsentlige kommercielle områder

Med udgangspunkt i virksomhedens forretningsmodel faciliterer Sofie Rud et deep dive på væsentlige kommercielle områder, der kan danne grundlag for en mere afklaret og tydelig strategi for en markedsentré i USA.

Format: Workshoppen former sig som en aktiv dialog og afklaring på de spørgsmål, som er vigtigst for virksomheden at få styr på.
Deltagere: Ledelsen, Business Development, strategi, salg eller andre, som virksomheder mener bør deltage.
Varighed: 1 dag

Overvejer I eksport til USA og vil gerne starte med en strategiworkshop. Book på +(45) 7044 4024 eller kontakt@cpieservices.dk

Velkommen til USA som eksportmarked (Oplæg)

Overordnet introduktion til det amerikanske marked som eksportmarked, hvor Sofie Rud dykker ned følgende spørgsmål:

  • Hvad driver markedet i verdens største økonomi? Hvordan har markedet udviklet sig? Og hvordan vurderes potentialet inden for enkelte sektorer og generelt for danske virksomheder med relevante fakta?
  • Hvilken rolle spiller business og erhvervsliv i USA, og hvordan har det udviklet sig de senere år? Hvilket trends ser vi?
  • Hvordan ser markedet ud – og hvordan adskiller det sig fra Danmark (kultur, tempo, konkurrence, bureaukrati og spending)?
  • Hvilken indflydelse har det politiske lederskab på føderalt og delstatsligt niveau for en dansk eksportvirksomhed i USA? Hvordan har den amerikanske regering og kongres’ holdning til alt fra frihandel, over America First til IRA, chips og infrastruktur acts, supply chain issues, klimaforandringer, covid, etc. påvirket eksporten fra Danmark til USA? Hvordan ser fremtiden ud på vej ind i nye megatrends efter præsidentvalget i 2024, som kan ændre USA’s tilgang til global samhandel?

Gennemgang af grundlæggende elementer, virksomheden skal tage stilling til (Oplæg og dialog)

Fra plan til realitet – det bør I vide på forhånd
Forretningsplan, markedsundersøgelser etc. Etablering af virksomhed, visum til medarbejdere, bank, skat etc.

Myten om det altædende sagsanlæg
Hvordan håndterer I den mytiske frygt for at blive sagsøgt langt ned i afgrunden af amerikanske advokater. Hvad skal I have styr på?

Udekontor på tværs af Atlanterhavet og 6-9 tidszoner
Kultur, hyr og fyr, hvem bestemmer? – Hovedkvarteret i Danmark eller kontoret i USA?

Tid og finansiel tålmodighed
For lidt af det kan betyde liv eller død for en virksomhed, når man kommer fra en velorganiseret dansk virksomhedskultur. Efter de første indledende øvelser kommer en periode med etablering og pres på salget.

Business conduct/kultur-translation 
Hvorfor gør amerikanerne, som de gør, og hvad betyder det, de siger i en business-kontekst? Sproget, man tror, man kan tale og forstå. Kulturen, man ikke kan begå sig i. Hvornår har I en aftale? Og hvad blev der i grunden besluttet på det møde, jeg netop er gået ud af? Hvilke spinatbede, kan I jokke i uden at vide det.

Salg på 9.000 kilometers afstand
Hvordan sælger I jeres hjertebarn på 9.000 kilometers afstand? Skal I lægge æggene i kurven hos en amerikanske sælger eller selv tage slæbet med at stable en organisation på benene.

Markedspotentialet på tværs af industrier
Hvad kan Danmark sælge i USA? Danmark har styrkepositioner på en række områder, som USA og amerikanerne efterspørger. Hvilke industrier, sektorer og produkter? Og hvordan orienterer man sig i potentialet. En ting er Novo og Mærsk, men hvordan kan USA som marked udvikle den næste danske gigant.

Kunsten at blive set og hørt på det amerikanske marked
USA har verdens højeste mediespending pr. capita. Hvor højt og hvordan skal man råbe for at blive hørt på det amerikanske marked. Og hvordan undgår I at blive tørret af de lokale, når det handler om PR, kommunikation og marketing? Hvad betyder de senere års udvikling inden for DEI i en erhvervskontekst.

Strategidiskussion om jeres case

  • På baggrund af formiddagens oplæg bruger vi eftermiddagen på at diskutere muligheder, potentiale og strategi for jeres plan om en markedsentre i USA.
  • Denne session baserer sig på jeres aktuelle forretningsmodel, eksisterende eksporterfaring, rationalet og timing etc.

Hvad så nu?

  • Den danske eksportstruktur
  • Organisationer og private hjælpere
  • Hvad skal virksomheden have styr på før det næste skridt?

Tak for i dag

Før workshoppen er det vigtigt, at I har fremsendt noget materiale, der beskriver virksomheden, forretningsmodellen samt tidligere erfaring fra eksport til øvrige markeder, hvis det findes.

1

Vil du vide mere?

Udfyld og vi kontakter dig indenfor 24 timer

reCaptcha v3
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right