Brexit er besværligt og kompliceret. Men du kan faktisk etablere dig på en måde, der ikke begrænser dig. Se lige, hvor nemt det er.
Brexit skabte fra starten af 2021 store ændringer i handlen mellem Danmark og UK. Og mellem UK og Europa. Det er desværre blevet mere besværligt og meget dyrere at handle over grænsen, da der nu skal afregnes told på varerne. Der er forskel på, om varerne er produceret i EU eller uden for EU. Samtidig vægtes det, hvor stor en del af produkterne, der er produceret hvor. Besværligt og kompliceret – det er der ingen tvivl om. Brexit har hverken været til stor hjælp for producenterne, virksomhederne eller de handlende.
Men, men, men. Der er ingen grund til kun at hænge sig i alt besværet. Du kan faktisk etablere dig på en måde, som ikke begrænser dig og dine forretning, snarere tværtimod er mulighederne for vækst på det engelsktalende marked stadig lige så gode, som de altid har været. Du skal blot rykke til England. Og det kan du sagtens gøre uden at løbe en stor risiko.
Opret egen virksomhed med lokalt lager i England
Ønsker du de bedste muligheder og at sikre den bedste indtjening, bør du etablere en virksomhed i England. Enten som et datterselskab eller som en enkeltstående virksomhed, der har samme navn og samme produkter som din virksomhed i Danmark. Når det er etableret, sælger du dine produkter til dit engelske selskab til en fornuftig kostpris, for derefter at sælge dem videre til dine kunder i England.
Hvis du allerede har kunder og forretning i gang i England – enten ved at sælge produkter enkeltvis eller via en distributør – har du nogle klare fordele med din nye engelske virksomhed.
1. Billigere i told og transport
Det er billigere i told og transport at sende et større parti varer til UK ad gangen end at sende enkeltvis. Du fakturer din engelske virksomhed til kostpriser og beholder noget af din gevinst i England.
2. Ingen momsafregning
Du skal ikke afregne moms ved at sende til dig selv fra Denmark. Det skal du kun, når du sælger direkte til dine kunder.
Hvis du ny-starter din forretning i England, skal du ikke afregne moms, før din omsætning overstiger £ 85.000 årligt. Det betyder, at du har muligt for at tjene ekstra på dine produkter i opstartsfasen. Når din omsætning er større end £ 85.000 årligt, så skal du have et momsnummer, hvor du så kan fratrække din betalte moms.
3. Større tiltro blandt kunderne
Du er nu tilstede i England og er registeret forretning og dermed har kunder større tiltro til din forretning og dine produkter med lokale kontakt personer.
4. Færre returnerer dine produkter
Kunder får større tryghed med dine produkter, da de ikke får ekstra regninger på lokal moms og afgifter. Og den tryghed er også bedre for dig, da kunderne ikke vil returnere produkterne på grund af uforudseende omkostning med moms og told.
Det lyder måske sværere, end du tror, men vi hjælper dig med at håndtere dette i starten og så længe, du ønsker det. Når succesen er fuldstændig, sikrer vi, at I får de rigtige samarbejdspartnere. Dermed løber du en minimal risiko.
Bliv din egen distributør i England
Hvis du gennem en længere periode har haft forretning i England og benyttet en distributør, så kender du måske også dine salgs- og indtjeningsmuligheder. Det kan vær en rigtig fin løsning hvis distributøren sikrer:
- at lige netop dine produkter har højeste fokus
- at forretningen udvikles
- at dine produkter er i front med stor afsætning.
Hvis IKKE, er det måske tid til at se på andre løsninger!
På samme måde som ovenstående, skal du etablere din virksomhed i England. Derefter skal du have en aftale med håndtering af dit lager og transport. Sælger du til forhandlere i England, er det lettere, end hvis du sælger direkte til forbrugere – dog er der igen mulighed for højere indtjening på dine produkter.
Med din egen virksomhed i England har du også mulighed for at styrke dit varemærke og din forretning.
Sådan hjælper CPIE Services dig på den anden side af Brexit
- Vi hjælper dig og etablerer din afdeling i England, så du kan være din egen distributør.
- Vi håndterer dit lager i England eventuelt i samarbejde med en lokal agent, der er specialist inden for jeres område og derfor sikrer distributionen.
- Vi hjælper med salgsrelaterede opgaver, ledelsesmæssige opgaver, forhandlinger, aftaler og opfølgning. Alt der kan sikre din indtjening og optimere din forretning.
Er du klar til en snak om mulighederne? Kontakt os i dag på +(45) 7044 4024