Selskab i England? Disse 6 faktorer bør du have helt styr på, når du skal etablere dit selskab i England
1. Du skal have en fysisk adresse til dit selskab i England
Officiel adresse Adressen, som dit selskab er registreret på i England, er vigtig. Det er hertil al officiel kommunikation bliver sendt.
Adressen for dit selskab i England skal ligge i Storbritannien og skal være en fysisk adresse (virtuelle adresser kan ikke bruges). Det behøver ikke være de kontorer, hvor du driver din forretning fra.
2. Vigtigt med en simpel selskabsstruktur i England
Aktionærer En kompliceret virksomhedsstruktur (fx et britisk selskab ejet af et dansk selskab, der ejes af to andre virksomheder osv.) kan umiddelbart lyde som en god idé, hvis man ønsker at beskytte den juridiske ejer. Men vær opmærksom på, at det er noget, de britiske banker rynker på panden over.
Du risikerer, at din ansøgning om bankkonto bliver afvist, og så ender du med et selskab i England uden bankkonto. Derfor bør du holde din selskabsstruktur simpel.
3. Ha’ en forretningsplan klar til banken
Bankkonto Det er blevet sværere at få en bankkonto i England, men slet ikke umuligt. Du skal bare leve op til visse krav. Du skal levere en professionel forretningsplan for din virksomhed i England, hvad du foretager dig, dine forventninger og planer for det engelske selskab fremover osv. Det er et helt afgørende dokument, da du ikke vil blive accepteret af banken, hvis det ikke giver mening eller ikke virker realistisk – her kan vi hjælpe dig.
Der er ofte tidsbegrænsninger på ansøgninger, så du er nødt til at handle hurtigt. Du må for alt i verden undgå at forsinke processen ved fx at levere oplysninger, som ikke er korrekte.
4. Få altid professionel hjælp til dit regnskab
Regnskab Regnskabs- og arkiveringsprocessen svarer til den, du kender i Danmark. Men antag ikke, at du ved, hvad du skal gøre.
Afslutningen af regnskabsåret kan være en stressende periode, og der kan opstå noget i sidste øjeblik, som medfører problemer for virksomhedsejeren.
Vi kan hjælpe dig i kontakt med en kvalificeret britisk revisor, som vil lede dig problemfrit igennem hele processen.
5. Registrere virksomheden til at betale selskabsskat inden for 3 måneder
Selskabsskat Du har ved lov pligt til at registrere dig i forhold til betaling af selskabsskat. Det skal ske senest tre måneder, efter du har dannet dit selskab i England, så du kan begynde at handle.
6. Husk at registrere moms, når du rammer £ 85.000
Moms Mange som har et engelsk selskab er ikke klar over, at de først skal registrere moms, når deres omsætning når op på £ 85.000, eller hvis de genererer momspligtig indkomst på £ 85.000 inden for en enkelt måned.
Når salget når den skattepligtige grænse, skal virksomheder registrere sig i forhold til moms og indsende momsregistreringer til HMRC – typisk hver tredje måned. CPIE Services kan hjælpe med registreringen og den britiske revisor vi vejlede dig.
Dog er det kun omsætningen i England (fra engelske firmaer og personer), der gør, at du skal registrere dig til moms. Har virksomheden kun omsætning ud af England, skal du ikke registrere dig.
Se også FAQ med det oftest stillede spørgsmål om etablering af selskab i UK
Få hjælp til at etablere dig med engelsk selskab i UK
Mød CPIE Services i Danmark og England. For at være tæt på myndigheder m.m. har vi kontor i England.
Vi har et dygtigt team, som har mange års erfaring og kendskab med at hjælpe danskere ind på det engelske marked. Vi etablerer selskab og en engelsk bankkonto for dig. Vi tilbyder kontor og forretningsadresse, telefonservice, ordrehåndtering og administration.
CPIE Services har et mangeårigt kendskab til og erfaring i markedet. Derfor kan vi hjælpe dig med markedsresearch og forbereder dig på at starte og vækste din forretning i England. Vi kan også hjælpe dig med finansiering af dine ordrer og leverancer og bane vejen for nye kunder.